Unieke zichtbaarheid door onderscheidend profileren

Hoe kun je je bedrijf onderscheidend profileren vanuit jouw unieke karakter?

Het spiegelbeeld van je bedrijf klopt helemaal. Op basis van de blauwdruk die je voor je bedrijf hebt gemaakt, heb je de professionaliseringslag gemaakt. Je hebt nu een professionele website met goede teksten, mooie foto’s en je hebt een herkenbare huisstijl die consequent in alle communicatie-uitingen terugkomt. Klaar!

Nu hoef je je alleen nog maar bezig te houden met jouw vak, toch? Integendeel: nu moet je de wereld nog gaan vertellen hoe uniek en waardevol jouw bedrijf is, zichtbaar worden en blijven. Kortom, tijd om je te gaan profileren!

10 manieren om je succesvol te profileren

Je hebt aan alle basisvoorwaarden voor goede communicatie voldaan, maar als je nu achterover gaat leunen versloft het weer, ben je onvoldoende zichtbaar en dus terug bij af. Dat laten we na alle tijd, energie en aandacht die je in jouw positionering en professionalisering hebt gestoken natuurlijk niet gebeuren. Wat is er allemaal mogelijk op het gebied van profilering, zodat je top-of-mind bij jouw klant blijft?

Je kunt op verschillende manieren vertellen wie je bent, wat je biedt en voor wie. Bijvoorbeeld via:

  • Netwerken
  • Socialmediamarketing
  • Klantenbinding
  • Bloggen
  • (Online) presentaties geven
  • Imagostyling
  • E-mailmarketing
  • Zoekmachinemarketing
  • Videomarketing
  • Eventmarketing

Welke profileringtools passen bij jouw bedrijf? Met de juiste tools ben je authentiek en haken je wensklanten aan. Zorg voor unieke zichtbaarheid tussen al die aanbieders en laat zien waarin jij onderscheidend bent!

Profileren in de praktijk met Reflectit

Reflectit wil graag jouw communicatiepartner zijn als het gaat om een onderscheidende en succesvolle profilering. Wij focussen daarbij vooral op zichtbaarheid en het vertellen van jouw unieke verhaal. Daarmee zet je je bedrijf op de kaart en zorg je dat ambassadeurs en volgers je onthouden en gaan doorverwijzen als zij vragen krijgen die passen bij jouw aanbod.

Wij richten ons op de basis op orde met ons cocreatietraject. Van daaruit groei je verder, als ondernemer en als bedrijf. Daarvoor is het wel belangrijk dat je zorgt voor zichtbaarheid. Dat betekent dat je jouw verhaal gaat delen, offline en online. We leren je graag hoe je effectief kunt netwerken en storytelling inzet voor meer bereik op social media.

Cocreatie Partnerschap

We helpen je graag om die continuïteit in jouw communicatie te borgen. Dat doen we in de vorm van een Cocreatie Partnerschap. We leggen je na jouw professionaliseringstraject graag uit wat de mogelijkheden zijn voor zo'n Partnerschap met Reflectit.

VandenBrekelNotariaat - Joep van den Brekel

Kom naar buiten, laat jezelf zien en vertel wat je doet

Ik leerde Sonja kennen bij een netwerkclub. Al snel kwam ik erachter dat Sonja van aanpakken houdt en open en duidelijk communiceert. Sonja heeft ons van begin af aan gedwongen met de blik van de onwetende klant naar onszelf te kijken. Niks was meer vanzelfsprekend. Al onze teksten moesten eenvoudiger, duidelijker en leesvriendelijker. “Kom naar buiten, laat jezelf zien en vertel wat je doet!” Is het credo van Sonja. Dat credo is ook terug te zien op onze nieuwe website die onlangs is gelanceerd. Het resultaat is samen te vatten in een woord: geweldig!

Daarom zijn we zo blij met Sonja. Niet alleen door de prachtige website, maar ook omdat ze ons scherp gaat houden om de website levendig en vernieuwend te houden en onszelf goed te profileren.