Met onderscheidend vermogen maak je het verschil

Wat is jouw unieke karakter en onderscheidende propositie?

Kun jij in èèn minuut precies uitleggen wat je doet, waarom, voor wie en hoe je het verschil maakt voor je doelgroep? En als je jouw verhaal vertelt, worden mensen dan enthousiast, hangen ze aan je lippen, stellen ze vragen, of haken ze af? Als er aan jouw pitch geen touw vast te knopen is, dan is de kans groot dat dit in heel je communicatie het geval is. Jouw wensklanten begrijpen niet waarom ze voor jou zouden moeten kiezen. Met een goede positionering onderscheid je je en maak je meteen duidelijk of iemand bij jou zal vinden wat hij zoekt.

Reflectit - positioneren

De blauwdruk van je bedrijf:
in 5 stappen naar onderscheidend vermogen

Als je zichtbaar wilt worden, zijn de volgende vragen belangrijk: wie ben ik en voor wie wil ik het verschil maken? Wees niet bang om potentiële klanten uit te sluiten door te kiezen, want: “Wie alles wil zijn voor iedereen, eindigt als niets voor niemand.” (Kaj Morel).

Door eerst die belangrijke vragen voor je bedrijf uitgebreid te beantwoorden, creëer je een blauwdruk voor je bedrijf. Vergelijk het met een puzzel leggen. Eerst leg je de rand zodat het kader compleet is, dan pas vul je deze in met de rest van de puzzelstukjes, om je communicatie te professionaliseren.

Een eigen signature system en een gestructureerd aanbod

Een signature systeem is jouw unieke werkwijze in een overzichtelijk stappenplan. Welke stappen kan jouw klant zetten en wat is het resultaat? Dit overgiet je met jouw unieke ‘handtekening’, waarmee jij je onderscheidt van je concullega’s.

Het is belangrijk een gestructureerd aanbod voor je bedrijf te ontwikkelen, waarbij je de klant stap voor stap helpt naar het gewenste eindresultaat. Dit zorgt er ook voor dat je niet iedere keer opnieuw het wiel hoeft uit te vinden. Je moet een klant namelijk geven wat hij nodig heeft, niet wat hij vraagt. Jij weet dat, dus zorg ervoor dat je aanbod hierop aansluit.

Recht door zee, niet om de hete brei heen draaien, gewoon doen!

"Ik kwam tijdens een bijeenkomst in gesprek met Sonja en kon haar manier van communiceren, eerlijkheid en directheid wel waarderen. Sonja’s eigen stijl past wel bij mij: rechtdoorzee, niet om de hete brei heen draaien, gewoon doen. De manier waarop Reflectit authentiek overkomt, op een uniforme manier, is wat me aanspreekt. Dat is wat ik zelf ook ambieer. Het moet snel duidelijk zijn waar ik voor sta, Reflectit en Sonja zelf zijn hiervan een goed voorbeeld. Wat verder erg prettig is, is de toegankelijkheid en een fijne manier van samenwerken met het team. Ze zijn erg behulpzaam en kunnen zich goed inleven in de ondernemer. Een professioneel en klantgericht team met korte lijnen en snelle bereikbaarheid met een scherpe kijk op digitale marketing èn met een scherp oog voor details. Mijn complimenten!"

Mariska Claase
Advocatenkantoor Claase

Mariska Claase - Advocatenkantoor Claase
cocreatie groepstraject

In een groep werken aan jouw positionering

In 3 maanden ga je in een kleine groep onder begeleiding van Sonja en haar teamkanjers op een praktische manier zelf aan de slag met die complete communicatiepuzzel van jouw bedrijf.

In de 1e stap van dit cocreatie groepstraject werken we samen aan jouw positionering. Tijdens twee praktische workshops ontwikkel je die unieke blauwdruk voor jouw bedrijf, bepaal je de structuur van je aanbod en creëer je jouw eigen unieke aanpak.

cocreatie viptraject

In het viptraject spiegel je 1-op-1 met Sonja Schaap, krijg je haar onverdeelde aandacht en gaan onze teamkanjers voor je aan de slag met de vertaalslag naar je communicatie.

In de 1e stap van dit cocreatie viptraject werken we samen aan jouw positionering. Tijdens een eerste vipdag werken we jouw unieke blauwdruk uit. Vervolgens bepalen we tijdens de tweede vipdag de structuur van je aanbod en creëren we jouw unieke aanpak.