Duidelijke communicatie begint bij een goede basis

Met de Reflectit methode naar focus en structuur in je communicatie

Je hebt een mooi bedrijfslogo laten maken en een website waar je verschillende diensten of producten aanbiedt, je hebt visitekaartjes laten drukken en je plaatst regelmatig berichten op social media. Nu maar wachten op klanten.

Maar wat als die uitblijven, ondanks de tijd en energie die je in je communicatie steekt? Of wat als de klanten die je aantrekt helemaal niet bij jou passen? Hoe komt dat en wat kun je eraan doen?

Reflectit | Sonja en Maike

Structuur en een duidelijk verhaal maken je spiegelbeeld kloppend

Stel, je loopt door een winkelstraat, bij welk type etalage houd jij even je pas in?:

  1. De eerste etalage ligt vol met van alles en nog wat, zonder enige samenhang. Waarvoor je bij deze winkel moet zijn is niet helemaal duidelijk.
  2. De tweede etalage is overzichtelijk, straalt rust uit en er liggen maar een paar mooie producten in die goed bij elkaar passen. Je krijgt meteen een goede indruk van wat je in deze winkel kunt vinden.

Het zou ons verbazen als je niet voor etalage 2 hebt gekozen! De eigenaar van deze winkel verkoopt misschien nog wel andere spullen, maar kent zijn klant en weet precies wat hij in de etalage moet leggen om hen aan te spreken. Fysieke winkel of online aanbod, dit principe werkt altijd.

Dus, vraag jezelf eens af: heb ik het juiste in de etalage liggen? en klopt mijn spiegelbeeld met wat ik uit wil stralen en waar mijn klanten op aanhaken?

VandenBrekelNotariaat - Joep van den Brekel

Kom naar buiten, laat jezelf zien en vertel wat je doet!

"Ik leerde Sonja kennen bij een netwerkclub. Al snel kwam ik erachter dat Sonja van aanpakken houdt en open en duidelijk communiceert. Sonja heeft ons van begin af aan gedwongen met de blik van de onwetende klant naar onszelf te kijken. Niks was meer vanzelfsprekend. Al onze teksten moesten eenvoudiger, duidelijker en leesvriendelijker. “Kom naar buiten, laat jezelf zien en vertel wat je doet!” Is het credo van Sonja. Dat credo is ook terug te zien op onze nieuwe website die onlangs is gelanceerd. Het resultaat is samen te vatten in een woord: geweldig!

Daarom zijn we zo blij met Sonja. Niet alleen door de prachtige website, maar ook omdat ze ons scherp gaat houden om de website levendig en vernieuwend te houden en onszelf goed te profileren."

Met onze aanpak krijg je de klanten die je wenst en verdient

Misschien ben jij - zoals zoveel ondernemers doen - meteen begonnen met je communicatiemiddelen, maar levert het niet op wat je had gehoopt. Dan is hoogstwaarschijnlijk de basis niet op orde. Met behulp van de Reflectit methode werk je stapsgewijs aan jouw unieke communicatiestrategie, waarmee je de klanten krijgt die je wenst en verdient.

STAP 1: POSITIONEREN

Wat is jouw onderscheidend vermogen?

Bepaal wie jij bent en wie jouw wensklant is, waar je met jouw bedrijf voor staat en hoe je het verschil maakt voor je klanten. Dit noemen we onderscheidend vermogen. Pas als je dit helder hebt kun je jouw unieke verhaal en dus je communicatie daarop afstemmen.

STAP 2: PROFESSIONALISEREN

Communicatie in cocreatie

Maak de vertaalslag van positioneren naar helder en onderscheidend communiceren vanuit jouw unieke karakter. Dit doen we samen, in een cocreatietraject in groepsverband of 1-op-1. De ontwikkeling van je huisstijl, website en webteksten komen hier onder andere aan bod.

STAP 3: PROFILEREN

Jouw unieke zichtbaarheid

Het spiegelbeeld van je bedrijf klopt, nu moet je de wereld nog gaan vertellen hoe uniek en waardevol je bent. We gaan dus aan de slag met het maken van een profileringsplan en met structureel communiceren naar je doelgroep. Reflectit begeleidt of ontzorgt je hierbij.

Introductieworkshop

Worstel jij met je communicatie? En wil je graag ontdekken hoe focus en structuur in je communicatie zorgen voor een duidelijk verhaal en meer wensklanten?

In deze interactieve workshop deelt Sonja naast haar kennis en ervaring, cruciale valkuilen en belangrijke inzichten en krijg je concrete handvatten om communicatie succesvol in te zetten.

Jouw investering voor deze praktische introductieworkshop is €25 exclusief btw.

Boek 'Profileren vanuit karakter'

Wil jij meer leuke klanten? Wat je uitstraalt trek je aan! En daarom is je bedrijf profileren vanuit jouw unieke karakter nu zo belangrijk. Daarmee onderscheid je je, trek je jouw wensklanten aan en behaal je uiteindelijk meer succes.

Dit boek biedt praktische handvatten voor jou als ondernemer om gelijk aan de slag te gaan met jouw communicatie.

Jouw investering voor dit praktische ondernemersboek is €29,95 exclusief btw.