Unieke zichtbaarheid door onderscheidend profileren

Hoe kun je je bedrijf onderscheidend profileren vanuit jouw unieke karakter?

Het spiegelbeeld van je bedrijf klopt helemaal. Op basis van de blauwdruk die je voor je bedrijf hebt gemaakt, heb je de professionaliseringslag gemaakt. Je hebt nu een professionele website met goede teksten, mooie foto’s en je hebt een herkenbare huisstijl die consequent in alle communicatie-uitingen terugkomt. Klaar!

Nu hoef je je alleen nog maar bezig te houden met jouw vak, toch? Integendeel: nu moet je de wereld nog gaan vertellen hoe uniek en waardevol jouw bedrijf is, zichtbaar worden en blijven. Kortom, tijd om je te gaan profileren!

Reflectit - profileren
Peter van der Puyl - No Corners

Reflectit is een fijne sparringpartner om regelmatig samen kritisch naar mijn bedrijf te kijken

Een boodschap duidelijk maken blijkt in de praktijk nog helemaal niet zo eenvoudig. Hoe doe je dat en dan ook nog bij voorkeur eenduidig? De mogelijkheden om met potentiële relaties te communiceren zijn enorm. Van de traditionele kanalen tot de online sociale media. Hier komt de toegevoegde waarde van Reflectit naar boven. Reflectit begrijpt wat No Corners wil uitdragen. Op een goede, gestructureerde manier word ik bijgestaan om alle verschillende communicatiekanalen optimaal te benutten. Maar ook belangrijke zaken als een goede huisstijl, het inrichten en beheren van sociale media en het goed opzetten en onderhouden van een website zijn bij Reflectit in goede handen. Tevens beschikt Reflectit over een goed netwerk om ook de benodigde praktische ondersteuning te bieden.
 
Reflectit is een fijne sparringpartner om regelmatig samen kritisch naar mijn bedrijf te kijken. Voor mij is de samenwerking met Reflectit een van de succesfactoren van No Corners.

Peter van der Puyl
No Corners | De ICT Adviseur

10 manieren om je succesvol te profileren

Je hebt aan alle basisvoorwaarden voor goede communicatie voldaan, maar als je nu achterover gaat leunen versloft het weer, ben je onvoldoende zichtbaar en dus terug bij af. Dat laten we na alle tijd, energie en aandacht die je in jouw positionering en professionalisering hebt gestoken natuurlijk niet gebeuren. Wat is er allemaal mogelijk op het gebied van profilering, zodat je top-of-mind bij jouw klant blijft?

Je kunt op verschillende manieren vertellen wie je bent, wat je biedt en voor wie. Bijvoorbeeld via:

  • Netwerken
  • Socialmediamarketing
  • Klantenbinding
  • Bloggen
  • (Online) presentaties geven
  • Imagostyling
  • E-mailmarketing
  • Zoekmachinemarketing
  • Videomarketing
  • Eventmarketing

Welke profileringtools passen bij jouw bedrijf? Met de juiste tools ben je authentiek en haken je wensklanten aan. Zorg voor unieke zichtbaarheid tussen al die aanbieders en laat zien waarin jij onderscheidend bent!

Profileren in de praktijk met Reflectit

Reflectit wil graag jouw communicatiepartner zijn als het gaat om een onderscheidende en succesvolle profilering. Wij focussen daarbij vooral op zichtbaarheid en het vertellen van jouw unieke verhaal. Daarmee zet je je bedrijf op de kaart en zorg je dat ambassadeurs en volgers je onthouden en gaan doorverwijzen als zij vragen krijgen die passen bij jouw aanbod.

Wij richten ons op de basis op orde met ons cocreatietraject. Van daaruit groei je verder, als ondernemer en als bedrijf. Daarvoor is het wel belangrijk dat je zorgt voor zichtbaarheid. Dat betekent dat je jouw verhaal gaat delen, offline en online. We leren je graag hoe je effectief kunt netwerken en storytelling inzet voor meer bereik op social media.

Cocreatie Partnerschap

We helpen je graag om die continuïteit in jouw communicatie te borgen. Dat doen we in de vorm van een Cocreatie Partnerschap. We leggen je na jouw professionaliseringstraject graag uit wat de mogelijkheden zijn voor zo'n Partnerschap met Reflectit.