Unieke zichtbaarheid door onderscheidend profileren

Hoe kun je je bedrijf onderscheidend profileren vanuit jouw unieke karakter?

Het spiegelbeeld van je bedrijf klopt helemaal. Op basis van de blauwdruk die je voor je bedrijf hebt gemaakt, heb je de professionaliseringslag gemaakt. Je hebt nu een professionele website met goede teksten, mooie foto’s en je hebt een herkenbare huisstijl die consequent in alle communicatie-uitingen terugkomt. Klaar! Nu hoef je je alleen nog maar bezig te houden met jouw vak, toch? Integendeel: nu moet je de wereld nog gaan vertellen hoe uniek en waardevol jouw bedrijf is, zichtbaar worden en blijven. Kortom, tijd om je te gaan profileren!

Reflectit-profileren-unieke-zichtbaarheid

10 manieren om je succesvol te profileren

Je hebt aan alle basisvoorwaarden voor goede communicatie voldaan, maar als je nu achterover gaat leunen versloft het weer, ben je onvoldoende zichtbaar en dus terug bij af. Dat laten we na alle tijd, energie en aandacht die je in jouw positionering en professionalisering hebt gestoken natuurlijk niet gebeuren. Wat is er allemaal mogelijk op het gebied van profilering, zodat je top-of-mind bij jouw klant blijft?

Je kunt op verschillende manieren vertellen wie je bent, wat je biedt en voor wie. Bijvoorbeeld via:

  • Netwerken
  • Klantenbinding
  • E-mailmarketing
  • Socialmediamarketing
  • (Online) presentaties geven
  • Imagostyling
  • Bloggen
  • Zoekmachinemarketing
  • Videomarketing
  • Eventmarketing

Welke profileringtools passen bij jouw bedrijf? Met de juiste tools ben je authentiek en haken je wensklanten aan. Zorg voor unieke zichtbaarheid tussen al die aanbieders en laat zien waarin jij onderscheidend bent!

VandenBrekelNotariaat - Joep van den Brekel

Sonja gaat ons scherp houden om onszelf goed te profileren!

“Kom naar buiten, laat jezelf zien en vertel wat je doet!” Is het credo van Sonja. Dat credo van Sonja is ook terug te zien op onze website. En het resultaat is samen te vatten in een woord: geweldig! Door Sonja zijn we heel anders gaan kijken naar het fenomeen website. Sonja maakte duidelijk dat onze website geen verzameling foto’s en teksten is, maar een levendige digitale versie van je fysieke kantoor die continue in beweging moet zijn door een stroom van nieuwe blogs en vlogs, in combinatie met social media. Daarom zijn we zo blij met Sonja. Niet alleen door de prachtige website, maar ook omdat ze ons scherp gaat houden om de website levendig en vernieuwend te houden en onszelf goed te profileren."

Joep van den Brekel
Van den Brekel Notariaat

cocreatie groepstraject

In een groep werken aan jouw profilering

In 3 maanden ga je in een kleine groep onder begeleiding van Sonja en haar teamkanjers op een praktische manier zelf aan de slag met die complete communicatiepuzzel van jouw bedrijf.

In de derde stap van dit groepstraject ga je aan de slag met de strategie voor je profilering en leggen we de basis voor de profileringacties voor jouw bedrijf.

Tijdens de laatste workshop krijg je uitleg over profileringtools, maak jij jouw keuze die je vertaalt in een praktisch profileringplan met heldere doelen en concrete acties voor het komende half jaar. Je krijgt van ons waardevolle feedback, zodat je gelijk aan de slag kunt!

cocreatie viptraject

In het viptraject spiegel je 1-op-1 met Sonja Schaap, krijg je haar onverdeelde aandacht en gaan onze teamkanjers voor je aan de slag met de vertaalslag naar je communicatie.

Als alle communicatie professioneel is ingevuld voor jouw bedrijf, plannen we de derde en laatste vipdag. We gaan samen aan de slag met een praktisch profileringplan met heldere doelen en concrete acties.

Indien gewenst helpen onze teamkanjers nog met het inrichten van profileringtools, zodat jij daarna aan de slag kunt met het creëren van die unieke zichtbaarheid. Wil je dit uitbesteden? Dan willen wij graag jouw Communicatiepartner zijn. Vraag naar de mogelijkheden!