Reflectit | communicatiepartners

Reflectit helpt jouw bedrijf van een onderscheidende positionering naar een succesvolle profilering, met communicatie als belangrijkste succesfactor!

Bekijk het inkijkexemplaar

van mijn boek

Profileren vanuit karakter

Communicatie als dè succesfactor voor jouw bedrijf!

Wil jij meer klanten? Misschien wel meer leuke klanten, jouw wensklanten? Veel ondernemers realiseren zich niet hoe belangrijk het unieke karakter van je bedrijf is. Met als gevolg dat ze niet de klanten krijgen die ze verdienen. Wat maakt jou uniek? Waarom kiezen klanten voor jou? Dit moet jouw wensklant lezen, zien en voelen in de manier waarop jij communiceert vanuit je bedrijf. Hoe fantastisch zou het zijn als jij meer wensklanten  aantrekt? Maar hoe doe je dat?

Communicatie als dè succesfactor

Bestel nu jouw boek

Bestel nu dit praktische boek voor slechts € 29,95 (excl. 6% btw, incl. verzending) en ga direct aan de slag met de communicatie van je bedrijf!

De schrijfstijl is eenvoudig en doeltreffend en ik kan meteen aan de slag

"De voorkant van het boek heeft mij al overtuigd om het aan te schaffen! Auteur en communicatie-expert Sonja Schaap heeft vijf witte schapen en èèn puzzelachtig kleurrijk schaap op de voorzijde geplaatst. Ik moet er om lachen en ik wil het boek lezen.
De volgende dag wordt het boek in mijn brievenbus bezorgd via Managementboek.nl en ervaar ik het als een echt kado. Wat een mooi boek, het is vierkant en letterlijk zwaar. Een boek van hoge kwaliteit met mooie bladzijden, 180 stuks, en een mooie rustige layout per pagina met kleuren gebruikt als rustig detail. De leesbaarheid van het boek is zeer goed.

Schrijfster Sonja Schaap (geboren 1968) is communicatiepartner en ondernemer. Ze helpt graag andere bedrijven met positioneren – deel II in het boek (het maken van hun eigen unieke blauwdruk), professionaliseren – deel III (het goed invullen van hun communicatie) en het profileren van het bedrijf – deel IV. Deel I is de passie over communicatie als succesfactor. Deel V is profileren, specifiek vanuit karakter.
Schaap straalt energie uit en dat inspireert! Haar schrijfstijl is eenvoudig en doeltreffend. Ik kan meteen aan de slag."

Lees de volledige recensie

Annemiek Sierhuis, fotograaf - bedrijfskundige - coach
www.annemieksierhuis.nl

Een aanrader voor elk bedrijf, of je nou een starter of doorgewinterde ondernemer bent

"Ik ben een groot bepleiter van persoonlijke marketing. Het is belangrijk dat je volledig jezelf bent in je marketing. Het moet bij jou passen. Pas dan gaan je klanten je herkennen en jou er uit pikken. Als je niet jezelf bent, of anderen na gaat doen, stemt je communicatie niet overeen met je bedrijf of met jezelf, met je karakter als ondernemer. Dan communiceer je op een hele inefficiënte manier.
In ‘Profileren vanuit karakter’ vertelt Sonja hoe je jezelf naar zichtbaarheid kunt profileren. Dit boek is precies zoals Sonja is: heerlijk praktisch. Ik heb er van genoten. Het leest als een trein, omdat je jezelf en je onderneming steeds weer terugziet in de adviezen, tips en voorbeelden.
‘Profileren vanuit karakter’ is een aanrader voor elk bedrijf, of je nou een starter of doorgewinterde ondernemer bent. Wil je meer zichtbaarheid en meer (ideale) klanten? Dan heb je nu het perfecte boek in handen."

Anne Raaymakers, Social Marketing Mentor
www.fanfactor.nl | www.anneraaymakers.nl

In duidelijke stappen leidt dit boek je als ondernemer door de mogelijkheden die er zijn

"In deze tijd is communicatie er altijd en overal. Agile, social, Facebook, apps, zit je wel online: de vraag aan ondernemers is eindeloos. Hoe ga je daarmee om, juist als kleine ondernemer? Voor deze ondernemers staat immers de passie voor hun eigen product of dienst voorop. Maar dat maakt je niet opeens een specialist in communicatie.
Daar voegt dit boek iets toe. Je wordt niet om de oren geslagen met nietszeggende termen. In duidelijke stappen leidt dit boek je als ondernemer door de mogelijkheden die er voor je zijn. Vanuit de vraag waar de stap naar het ondernemen vaak mee is begonnen: wat maakt jou uniek als ondernemer voor je klanten en medewerkers? Dat is een belangrijke aanbeveling. Vaak kiezen ondernemers voor veilig: doe maar een beetje de communicatie zoals anderen het doen. Daarmee doe je vaak je eigen onderneming juist tekort.
Dit boek, handzaam en toegankelijk, geeft een ondernemer zelf de regie over die eigen communicatie."

Michaël van Straalen, adviseur directie MKB Nederland
www.mkb.nl