Reflectit helpt jouw bedrijf van een onderscheidende positionering naar een succesvolle profilering, met communicatie als belangrijkste succesfactor!

Profileren vanuit karakter

Communicatie als dè succesfactor voor jouw bedrijf!

Wil jij meer klanten? Misschien wel meer leuke klanten, jouw wensklanten? Veel ondernemers realiseren zich niet hoe belangrijk het unieke karakter van je bedrijf is. Met als gevolg dat ze niet de klanten krijgen die ze verdienen.

KARAKTER > Wat maakt jou uniek?
MARKETING > Voor wie wil jij het verschil maken?
SYMBOLIEK > Heeft jouw bedrijf een eigen gezicht?
COMMUNICATIE > Vertel jij een duidelijk verhaal?
GEDRAG > Heb jij een sterk team om je heen?

Dit moet jouw wensklant lezen, zien en voelen in de manier waarop jij communiceert vanuit je bedrijf. Hoe fantastisch zou het zijn als jij dan meer wensklanten  aantrekt?

Communicatie als dè succesfactor

Sonja Schaap | Profileren vanuit karakter

Een praktisch boek voor jou

In mijn boek over ‘Profileren vanuit Karakter' deel ik mijn persoonlijke ervaringen en vertel ik je hoe jij communicatie als dè succesfactor op een professionele manier kunt integreren in je bedrijf. Met mijn praktische handvatten kun jij gelijk aan de slag, zodat ook jij je met jouw bedrijf onderscheidend en succesvol kunt profileren en meer wensklanten aan gaat trekken.

Bestel nu jouw boek

Bestel nu dit praktische boek voor slechts € 29,95 (exclusief 9% btw, inclusief verzending) en ga direct aan de slag met die communicatie van jouw bedrijf!

Bekijk het inkijkexemplaar

van mijn boek

Een aanrader voor elke ondernemer die zijn of haar bedrijf weer kleur wil geven en op die manier meer klanten aan wil trekken

"Leuk en toegankelijk boek over hoe je je met je bedrijf kunt profileren vanuit je kernwaarden. Elke ondernemer weet het: je moet herkenbaar zijn en ... opdrachten krijg je op basis van gunning. Sonja legt - op authentieke wijze - in haar boek uit wat er bij een goede profilering komt kijken en hoe dat je sales bevordert. Geen zware kost of moeilijke taal, maar een helder opgebouwd boek dat bestaat uit vijf hoofdstukken, die logisch op elkaar volgen. Het meest krachtige aan het boek is, dat het relevant is en toepasbaar. Een aanrader voor elke ondernemer die zijn of haar bedrijf weer kleur wil geven en op die manier meer klanten aan wil trekken."

Oscar Bulthuis, Auteur van 'Ondernemen is net reizen','Nooit meer voor een baas je bed uit!' en oprichter van 'De Starters Academie'
www.destartersacademie.nl

Een aanrader voor elk bedrijf, of je nou een starter of doorgewinterde ondernemer bent

"Ik ben een groot bepleiter van persoonlijke marketing. Het is belangrijk dat je volledig jezelf bent in je marketing. Het moet bij jou passen. Pas dan gaan je klanten je herkennen en jou er uit pikken. Als je niet jezelf bent, of anderen na gaat doen, stemt je communicatie niet overeen met je bedrijf of met jezelf, met je karakter als ondernemer. Dan communiceer je op een hele inefficiënte manier.
In ‘Profileren vanuit karakter’ vertelt Sonja hoe je jezelf naar zichtbaarheid kunt profileren. Dit boek is precies zoals Sonja is: heerlijk praktisch. Ik heb er van genoten. Het leest als een trein, omdat je jezelf en je onderneming steeds weer terugziet in de adviezen, tips en voorbeelden.
‘Profileren vanuit karakter’ is een aanrader voor elk bedrijf, of je nou een starter of doorgewinterde ondernemer bent. Wil je meer zichtbaarheid en meer (ideale) klanten? Dan heb je nu het perfecte boek in handen."

Anne Raaymakers, Social Marketing Mentor
www.fanfactor.nl | www.anneraaymakers.nl

The magic happens als de 3 stappen als puzzelstukken bij elkaar komen

“Profileren vanuit Karakter is een fijne en praktische handleiding voor als je je bedrijf aan het opbouwen bent. En zelfs als dat bedrijf al staat, kun je uit dit boek nog goede tips & tricks halen. 
De schrijfster Sonja Schaap gaat uit van 3 stappen: Positioneren (bepaal wie je bent), Professionaliseren (laat zien wie je bent) en Profileren (vertel wie je bent). Deze 3 stappen zijn in het boek helder uitgewerkt met voorbeelden, tips en oefeningen.
Je kunt met dit boek gelijk in de praktijk aan de slag. Wat ik heel goed vind is dat je bij stap 1 Positioneren echt een gedegen basis legt voor je onderneming, waardoor stap 2 Professionaliseren en stap 3 Profileren daar gemakkelijker uit voortvloeien.
Maar... the magic happens wanneer de 3 stappen als puzzelstukken bij elkaar komen en je er zelf daadwerkelijk mee aan de slag gaat in je onderneming. Dan levert dit praktische boek je meer leuke klanten, meer omzet en meer succes op!

Paulien Kluver, fotograaf 
www.paulienkluver.com

Een aanrader voor iedere ondernemer die zichtbaarder wil worden en meer klanten wil

“Overduidelijk en enorm praktisch is dit boek van Sonja. Veel ondernemers gaan aan de slag met hun communicatie, kijken naar wat andere ondernemers doen en doen voor hun gevoel maar wat. En zijn dan verbaast dat de klanten niet in drie rijen dik voor de deur staan. Vaak komt dit doordat ze voorbij zijn gegaan aan een aantal belangrijke puzzelstukken, zoals Sonja ze noemt in haar boek. Ze legt in haar boek uit welke puzzelstukken er nodig zijn om je onderscheidend te positioneren in de markt, waardoor je wèl meer leuke klanten aantrekt èn meer omzet realiseert. Een aanrader als je het mij vraagt voor iedere ondernemer die zichtbaarder wil worden en meer klanten wil.”

Marieke van Nispen, Online Marketing Expert 
www.onlinemarketingexpert.nl

‘Profileren vanuit karakter’ is een aanrader voor iedere MKB-ondernemer

"Als ondernemer is het belangrijk stappen te zetten in de juiste volgorde. Door Sonja’s boek (‘profileren vanuit karakter’) heb ik nu meer inzicht in deze stappen en ben ik me bewust van de aanloop die nodig is voordat je aan je klanten kan laten zien wie je bent.

Het boek leest als een trein, het is leerzaam, praktisch en geschreven door iemand met een groot hart. Sonja neemt je op een leuke manier aan de hand en begeleidt je met levendige voorbeelden en kleurrijke vormgeving door de verschillende fases richting een succesvolle profilering. Het inspireert me om de verhalen van de netwerk- en teamkanjers te lezen over hoe zij ieder hun eigen uitdagingen op het gebied van communicatie aangaan.

‘Profileren vanuit karakter’ is wat mij betreft een aanrader voor iedere MKB-ondernemer en is een prachtig visitekaartje voor het werk dat Sonja levert voor haar klanten."

Ruud Verbraak, Kleine Grote Denkers
www.kleinegrotedenkers.nl

Een zeer leerzaam boek dat de kracht van communicatie duidelijker maakt

"Door middel van dit boek heb ik mijn bedrijf beter leren kennen en geleerd hoe belangrijk het is om alles nog een keer stap voor stap te benaderen. Dit boek heeft ervoor gezorgd dat ik mijn doelgroep beter heb leren kennen en dat ik nu nog duidelijker mijn boodschap kan overbrengen naar de consument. Een zeer leerzaam boek dat de kracht van communicatie duidelijker maakt. Een must-have voor elke ondernemer die een stap verder willen zetten met zijn of haar bedrijf!"

Thomas Spinder, Savency Label
www.savencylabel.com

Een handzaam boek waar je als zelfstandig ondernemer heel veel aan hebt

"Een handzaam boek waar je als zelfstandig ondernemer heel veel aan hebt. Je leert stap voor stap o.a. hoe je jouw bedrijf een herkenbare uitstraling geeft en hoe je kunt vertellen wie jij eigenlijk bent d.m.v. marketing en netwerken. Iedere ondernemer zou dit boek in zijn bezit moeten hebben. Het is prettig en duidelijk geschreven, precies zoals Sonja is. Aanrader!"

Elly Damen, Eedee-fotografie
www.eedee-fotografie.nl

Helder en inspirerend

"Een helder en praktisch boek, boordevol waardevolle informatie waar iedere (startende) ondernemer zijn voordeel mee kan doen. De auteur heeft een vlotte pen, het boek leest prettig en heeft een aansprekende vormgeving. Een inspirerende en goed verzorgde uitgave om steeds weer in te duiken, om eruit te halen wat op dat moment van pas komt."

Sandra van den Nieuwenhof, schrijfcoach
www.sandravandennieuwenhof.nl (in ontwikkeling)

De schrijfstijl is eenvoudig en doeltreffend en ik kan meteen aan de slag

"De voorkant van het boek heeft mij al overtuigd om het aan te schaffen! Auteur en communicatie-expert Sonja Schaap heeft vijf witte schapen en èèn puzzelachtig kleurrijk schaap op de voorzijde geplaatst. Ik moet er om lachen en ik wil het boek lezen.
De volgende dag wordt het boek in mijn brievenbus bezorgd via Managementboek.nl en ervaar ik het als een echt kado. Wat een mooi boek, het is vierkant en letterlijk zwaar. Een boek van hoge kwaliteit met mooie bladzijden, 180 stuks, en een mooie rustige layout per pagina met kleuren gebruikt als rustig detail. De leesbaarheid van het boek is zeer goed.

Schrijfster Sonja Schaap (geboren 1968) is communicatiepartner en ondernemer. Ze helpt graag andere bedrijven met positioneren – deel II in het boek (het maken van hun eigen unieke blauwdruk), professionaliseren – deel III (het goed invullen van hun communicatie) en het profileren van het bedrijf – deel IV. Deel I is de passie over communicatie als succesfactor. Deel V is profileren, specifiek vanuit karakter.
Schaap straalt energie uit en dat inspireert! Haar schrijfstijl is eenvoudig en doeltreffend. Ik kan meteen aan de slag."

Lees de volledige recensie

Annemiek Sierhuis, fotograaf - bedrijfskundige - coach
www.annemieksierhuis.nl

In duidelijke stappen leidt dit boek je als ondernemer door de mogelijkheden die er zijn

"In deze tijd is communicatie er altijd en overal. Agile, social, Facebook, apps, zit je wel online: de vraag aan ondernemers is eindeloos. Hoe ga je daarmee om, juist als kleine ondernemer? Voor deze ondernemers staat immers de passie voor hun eigen product of dienst voorop. Maar dat maakt je niet opeens een specialist in communicatie.
Daar voegt dit boek iets toe. Je wordt niet om de oren geslagen met nietszeggende termen. In duidelijke stappen leidt dit boek je als ondernemer door de mogelijkheden die er voor je zijn. Vanuit de vraag waar de stap naar het ondernemen vaak mee is begonnen: wat maakt jou uniek als ondernemer voor je klanten en medewerkers? Dat is een belangrijke aanbeveling. Vaak kiezen ondernemers voor veilig: doe maar een beetje de communicatie zoals anderen het doen. Daarmee doe je vaak je eigen onderneming juist tekort.
Dit boek, handzaam en toegankelijk, geeft een ondernemer zelf de regie over die eigen communicatie."

Michaël van Straalen, adviseur directie MKB Nederland
www.mkb.nl