Van den Brekel Notariaat | klant Reflectit

Het traject van Van den Brekel Notariaat & Mediation

Sonja ontmoette Joep van den Brekel bij een netwerkclub en zijn spontane, losse manier van communiceren viel haar meteen op. Dat is niet gebruikelijk in notarisland. Maar toen zij ging kijken naar de communicatie van Van den Brekel Notariaat was die onderscheidende vibe gelijk weg. Een persoonlijk gesprek volgde, waarbij Sonja Joep spiegelde in de kansen die hier lagen qua profilering. Joep was overtuigd en ging de samenwerking aan met Reflectit.

We startten met een positioneringstraject, waarbij we dat onderscheidend vermogen van Van den Brekel in kaart hebben gebracht en de belangrijke keuzes hebben gemaakt.

Vervolgens hebben we met de teamkanjers van Reflectit een professionaliseringslag gemaakt, door deze positionering te vertalen naar een nieuwe, passende website met overzichtelijk aanbod.

Voor de profilering heeft Van den Brekel Notariaat & Mediation gekozen voor een Cocreatie Plus Partnerschap met Reflectit, wat inhoudt dat we de website onderhouden en beheren en vraagbaak zijn. Daarnaast nemen wij het social media beheer voor onze rekening en ondersteunen we bij communicatie- of profileringvraagstukken die spelen voor Van den Brekel Notariaat & Mediation, waar ons advies of onze inbreng gewenst is.

Bekijk hieronder het oude en nieuwe spiegelbeeld van Van den Brekel Notariaat & Mediation en lees hoe Joep de samenwerking met Reflectit heeft ervaren.

VandenBrekelNotariaat - Joep van den Brekel

Kom naar buiten, laat jezelf zien en vertel wat je doet!

Zo’n half jaar geleden leerde ik Sonja kennen bij een netwerkclub in Rijsbergen. Al snel kwam ik erachter dat Sonja van aanpakken houdt en open en duidelijk communiceert. In het verleden heb ik talloze marketeers en websitebouwers leren kennen die zeiden dat zij een heel andere werkwijze hadden dan hun ‘collegacowboys’ die alleen maar gouden bergen beloofden die ze niet waar konden maken. Ik zal er niet om heen draaien: ik wilde zo’n frisse enthousiaste jonge hond (die het allemaal anders deed) graag geloven. Toch werd ik elke keer weer teleurgesteld, omdat de nieuwe website (en daarbij behorende Google Adwords campagne) nauwelijks tot aansprekende resultaten leidden.

Met Sonja leek het van begin af aan een heel andere kant op te gaan en zo is het in de praktijk ook gegaan. Sonja heeft ons van begin af aan gedwongen met de blik van de onwetende klant naar onszelf te kijken. Niks was meer vanzelfsprekend. Al onze teksten moesten eenvoudiger, duidelijker en leesvriendelijker. “Kom naar buiten, laat jezelf zien en vertel wat je doet!” Is het credo van Sonja.Dat credo van Sonja is ook terug te zien op onze nieuwe website die afgelopen week is gelanceerd. En het resultaat is samen te vatten in een woord: geweldig!

Door Sonja zijn we heel anders gaan kijken naar het fenomeen website. Niet meer als een noodzakelijk kwaad, maar veel meer als het uithangbord en het visitekaartje van je kantoor. Als een uithangbord dat weerspiegelt waar je voor staat als kantoor. En last but not at least maakte Sonja duidelijk: de website is geen verzameling foto’s en teksten, maar een levendige digitale versie van je fysieke kantoor die continue in beweging  moet zijn door een stroom van nieuwe blogs en vlogs, in combinatie met social media. Daarom zijn we zo blij met Sonja. Niet alleen door de prachtige website, maar ook omdat ze ons scherp gaat houden om de website levendig en vernieuwend te houden en onszelf goed te profileren.