Profileren vanuit karakter

Toegankelijk boek over communicatie als dè succesfactor voor je bedrijf

Wil je meer klanten of misschien wel meer leuke klanten? Wat je uitstraalt trek je aan! En daarom is je bedrijf profileren vanuit jouw unieke karakter nu juist zo belangrijk. Doe je dit nog niet? Dan krijg je waarschijnlijk niet die leuke klanten die jij verdient. In mijn boek 'Profileren vanuit karakter' vertel ik hoe jij communicatie succesvol, op een professionele manier kunt integreren in je bedrijf.

Belangrijke onderdelen van een succesvolle profilering:

Karakter: Wat maakt jou uniek?
Marketing:
Voor wie wil jij het verschil maken?
Symboliek:
Heeft jouw bedrijf een eigen gezicht?
Communicatie:
Vertel jij een duidelijk verhaal?
Gedrag:
Heb jij een sterk team om je heen?

Met de praktische handvatten uit het boek kun jij gelijk aan de slag, zodat jij je met je bedrijf onderscheidend en succesvol kunt profileren en meer wensklanten aantrekt.

Wat lezers vinden van het boek

Ik ben een groot bepleiter van persoonlijke marketing. Het is belangrijk dat je volledig jezelf bent in je marketing. Het moet bij jou passen. Pas dan gaan je klanten je herkennen en jou er uit pikken. Als je niet jezelf bent, of anderen na gaat doen, stemt je communicatie niet overeen met je bedrijf of met jezelf, met je karakter als ondernemer. Dan communiceer je op een hele inefficiënte manier.
In 'Profileren vanuit karakter' vertelt Sonja hoe je jezelf naar zichtbaarheid kunt profileren. Dit boek is precies zoals Sonja is: heerlijk praktisch. Ik heb er van genoten. Het leest als een trein, omdat je jezelf en je onderneming steeds weer terugziet in de adviezen, tips en voorbeelden.
'Profileren vanuit karakter' is een aanrader voor elk bedrijf, of je nou een starter of doorgewinterde ondernemer bent. Wil je meer zichtbaarheid en meer (ideale) klanten? Dan heb je nu het perfecte boek in handen.

Anne Raaymakers
www.fanfactor.nl | www.anneraaymakers.nl

Profileren vanuit Karakter is een fijne en praktische handleiding voor als je je bedrijf aan het opbouwen bent. En zelfs als dat bedrijf al staat, kun je uit dit boek nog goede tips & tricks halen. 
De schrijfster Sonja Schaap gaat uit van 3 stappen: Positioneren (bepaal wie je bent), Professionaliseren (laat zien wie je bent) en Profileren (vertel wie je bent). Deze 3 stappen zijn in het boek helder uitgewerkt met voorbeelden, tips en oefeningen.
Je kunt met dit boek gelijk in de praktijk aan de slag. Wat ik heel goed vind is dat je bij stap 1 Positioneren echt een gedegen basis legt voor je onderneming, waardoor stap 2 Professionaliseren en stap 3 Profileren daar gemakkelijker uit voortvloeien.

Maar... the magic happens wanneer de 3 stappen als puzzelstukken bij elkaar komen en je er zelf daadwerkelijk mee aan de slag gaat in je onderneming. Dan levert dit praktische boek je meer leuke klanten, meer omzet en meer succes op!

Paulien Kluver
www.paulienkluver.com

Leuk en toegankelijk boek over hoe je je met je bedrijf kunt profileren vanuit je kernwaarden. Elke ondernemer weet het: je moet herkenbaar zijn en ... opdrachten krijg je op basis van gunning. Sonja legt - op authentieke wijze - in haar boek uit wat er bij een goede profilering komt kijken en hoe dat je sales bevordert. Geen zware kost of moeilijke taal, maar een helder opgebouwd boek dat bestaat uit vijf hoofdstukken, die logisch op elkaar volgen. Het meest krachtige aan het boek is, dat het relevant is en toepasbaar. Een aanrader voor elke ondernemer die zijn of haar bedrijf weer kleur wil geven en op die manier meer klanten aan wil trekken.

Oscar Bulthuis
www.destartersacademie.nl

Overduidelijk en enorm praktisch is dit boek van Sonja. Veel ondernemers gaan aan de slag met hun communicatie, kijken naar wat andere ondernemers doen en doen voor hun gevoel maar wat. En zijn dan verbaast dat de klanten niet in drie rijen dik voor de deur staan. Vaak komt dit doordat ze voorbij zijn gegaan aan een aantal belangrijke puzzelstukken, zoals Sonja ze noemt in haar boek. Ze legt in haar boek uit welke puzzelstukken er nodig zijn om je onderscheidend te positioneren in de markt, waardoor je wèl meer leuke klanten aantrekt èn meer omzet realiseert. Een aanrader als je het mij vraagt voor iedere ondernemer die zichtbaarder wil worden en meer klanten wil.

Marieke de Kroon
www.mariekedekroon.nl

Als ondernemer is het belangrijk stappen te zetten in de juiste volgorde. Door Sonja's boek ('profileren vanuit karakter') heb ik nu meer inzicht in deze stappen en ben ik me bewust van de aanloop die nodig is voordat je aan je klanten kan laten zien wie je bent.

Het boek leest als een trein, het is leerzaam, praktisch en geschreven door iemand met een groot hart. Sonja neemt je op een leuke manier aan de hand en begeleidt je met levendige voorbeelden en kleurrijke vormgeving door de verschillende fases richting een succesvolle profilering. Het inspireert me om de verhalen van de netwerk- en teamkanjers te lezen over hoe zij ieder hun eigen uitdagingen op het gebied van communicatie aangaan.

'Profileren vanuit karakter' is wat mij betreft een aanrader voor iedere MKB-ondernemer en is een prachtig visitekaartje voor het werk dat Sonja levert voor haar klanten.

Ruud Verbraak
www.kleinegrotedenkers.nl

De voorkant van het boek heeft mij al overtuigd om het aan te schaffen! Auteur en communicatie-expert Sonja Schaap heeft vijf witte schapen en èèn puzzelachtig kleurrijk schaap op de voorzijde geplaatst. Ik moet er om lachen en ik wil het boek lezen.
De volgende dag wordt het boek in mijn brievenbus bezorgd via Managementboek.nl en ervaar ik het als een echt kado. Wat een mooi boek, het is vierkant en letterlijk zwaar. Een boek van hoge kwaliteit met mooie bladzijden, 180 stuks, en een mooie rustige layout per pagina met kleuren gebruikt als rustig detail. De leesbaarheid van het boek is zeer goed.

Schrijfster Sonja Schaap (geboren 1968) is communicatiepartner en ondernemer. Ze helpt graag andere bedrijven met positioneren - deel II in het boek (het maken van hun eigen unieke blauwdruk), professionaliseren - deel III (het goed invullen van hun communicatie) en het profileren van het bedrijf - deel IV. Deel I is de passie over communicatie als succesfactor. Deel V is profileren, specifiek vanuit karakter.
Schaap straalt energie uit en dat inspireert! Haar schrijfstijl is eenvoudig en doeltreffend. Ik kan meteen aan de slag.

Lees de volledige recensie

Annemiek Sierhuis
www.annemieksierhuis.nl

boek profileren vanuit karakter | Sonja Schaap

Auteur Sonja Schaap

Ik geloof in communicatie als dè succesfactor voor je bedrijf. Als communicatiepartner leer ik je graag hoe jouw bedrijf optimaal zichtbaar wordt en jij je onderscheidend profileert. Vanuit dat unieke karakter van je bedrijf. Met als resultaat: meer leuke klanten, dus meer omzet en uiteindelijk succes!

Een praktisch boek voor jou

In dit boek deel ik met jou mijn opgedane kennis op het gebied van communicatie, waardevolle tips en praktische handvatten waar je direct mee aan de slag kunt. Bovendien staat het boek boordevol persoonlijke verhalen en ervaringen van mij als ondernemer, communicatiepartner en drijvende kracht achter mijn bedrijf Reflectit.

Bestel jouw boek

Bestel jouw boek voor € 20,00 (inclusief 9% btw en verzendkosten) en ga gelijk aan de slag met jouw communicatie.

Liever eerst een indruk van het boek? Blader dan hier eerst even door het inkijkexemplaar.

Introductieworkshop Reflectit

Introductieworkshop

Positioneren en profileren in de praktijk, maar hoe werkt dat nou precies? In deze workshop laat ik je zien hoe focus en structuur in je communicatie zorgen voor een duidelijk verhaal èn meer wensklanten. Zo ontdek je:

  • mijn 5 communicatiegeheimen voor meer zichtbaarheid;
  • hoe je focus en structuur aanbrengt in je communicatie;
  • de 3 stappen die nodig zijn voor zichtbaar resultaat;
  • hoe jouw unieke verhaal delen, zorgt voor meer (wens)klanten;
  • waarom communicatie in cocreatie zorgt voor meer focus en betere resultaten.

Na afloop krijg je ook mijn boek cadeau en kun jij met alle tips en concrete handvatten aan de slag met die belangrijke communicatiepuzzel van je bedrijf!

Reflectit | Sonja Schaap | introductieworkshop