Zet jij LinkedIn vooral in om doorheen te scrollen?

LinkedIn is een interessant zakelijk kanaal, dat weet je inmiddels wel… Maar kom jij ook niet verder dan het plaatsen van een update als je een keer iets bijzonders meemaakt? Een certificaat, een nieuw teamlid of… een oproep als je op zoek bent naar iets of iemand? Er zit in ieder geval geen gedachte achter.

Je ziet andere ondernemers interessante teksten en tips delen, je ziet ook de vele reacties en het bereik dat zij opbouwen. Ze zijn zichtbaar, je onthoudt deze ondernemers. Ze lijken iedere dag wel iets te posten en met de week lijkt hun volgersgroep groter. Je ziet aan de reacties hoeveel interesse er is in de diensten en producten van de ondernemer, je weet het zeker: zij halen klanten uit LinkedIn.

In jou knaagt het idee: ik wil dit ook, voor mij kan dit ook… maar hoe doe ik dat? Waar begin ik? 

SonjaSchaap_Reflectit_kantoor
Quote_teken_paars

Sinds ik samenwerk met Manouk voor de contentcreatie op social media voor onze klanten en Reflectit, zijn de resultaten zichtbaar verbeterd. Manouk is een kei in het vertellen van een persoonlijk verhaal in een zakelijk jasje. De interactie is vele malen beter en de resultaten beduidend hoger. De leads zijn vaak gelijk zichtbaar, maar de klant moet ze natuurlijk wel zien, erop reageren en opvolgen.

Omdat we zien welke mooie resultaten we behalen met de aanpak op LinkedIn, heeft Manouk een praktische workshop ontwikkeld waarin ze ondernemers leert hoe zij hun content op LinkedIn kunnen verbeteren en hier meer leads uithalen. Naast dat Manouk een kei is in haar vak, bewaakt ze ook nog de funfactor. Klanten en fun uit social media, zoals zij het zelf zo mooi zegt. Een gouden combi, dus deze workshop wil je niet missen!

Sonja Schaap

Je loopt er tegenaan dat je op LinkedIn:

  • niet weet wat je moet posten om reacties te krijgen;
  • een zakelijk karakter in je content moet toevoegen en dat vind je lastig;
  • bang bent voor reacties daar, omdat iedereen zo direct lijkt;
  • posts niet echt vooruit kan plannen;
  • veel tijd moet steken in het maken van content en die tijd heb je niet...

Het gevolg: je begint er niet aan. De berg is te groot en je blijft LinkedIn voor je uitschuiven.

Stiekem is dat wel zonde hé, vind je niet?

Want wat als je wel zou weten wat je moet posten? Hoe je sterke content maakt?
Dagelijks tot wekelijks zichtbaar bent en mensen jou ècht onthouden?

Als we even vooruit denken samen, dan kan ik wel een voorspelling doen.

Want zichtbaarheid en sterke content zorgen voor:

  • on-top-of-mind blijven bij potentiële klanten;
  • interessante gesprekken en aanvragen, ofwel: groei van je omzet;
  • een gevestigde naam creëren voor jezelf en jouw bedrijf;
  • een sterke expertstatus opbouwen;
  • en meer!

LinkedIn is interessant voor jou. Daar waar Facebook en Instagram steeds veranderen en je dus harder moet trekken voor bereik, werkt LinkedIn nog op de ouderwetse manier. Het bereik daar gaat door het dak en de kansen zijn zakelijk gezien echt eindeloos. Als je maar weet hoe je LinkedIn inzet.

Content op LinkedIn werkt als je weet hoe je moet schrijven. Als je snapt op wie jij je richt en wat deze persoon wil lezen, dan heb je 80% van de winst al binnen. Daarna komt het neer op strategie.

Reflectit | introductieworkshop

Praktische workshop Leads uit LinkedIn

Tijdens de workshop Leads uit LinkedIn leer je hoe je:

  • content creëert die mensen aanspreekt, middels een bewezen methode;
  • een systeem voor jezelf creëert, zodat je consistent zichtbaar bent en klanten jou onthouden;
  • potentiële klanten opvolgt en binnenhaalt;
  • ervoor zorgt dat jouw volgers op LinkedIn je niet meer gaan vergeten.

Op vrijdag 5 november van 13:00 tot 16:30 uur gaan we bij Laan22 in Roosendaal een middag AAN jouw bedrijf werken. We leren jou in 1 middag hoe je hele sterke content creëert en LinkedIn succesvol inzet. Enne, geen zorgen, het is niet de zoveelste uitlegworkshop waarin we door alle functies van LinkedIn lopen. We gaan in op wat je moet posten, niet hoe het platform werkt. Stop met uitstellen en start met zichtbaar zijn bij je wensklanten via LinkedIn.

Deze enorm waardevolle workshop kost normaal € 300, maar omdat het de eerste keer is dat wij deze geven, betaal je voor deze pilotworkshop slechts € 175. Dit doen we eenmalig, dus profiteer van dit mooie aanbod!

Dus, wat ga jij doen? Ga je AAN je bedrijf werken en een plan maken om meer klanten te halen uit LinkedIn?

Reflectit_Manouk_Voermans

Manouk is social media content specialist in het team van Reflectit. Een onuitputtelijke bron van creativiteit die er alles aan doet om ondernemers succesvol te laten zijn op social media, omdat zij oprecht gelooft in de meerwaarde van persoonlijke online marketing. Gericht op resultaat, vergezeld van een gezonde portie fun.