Reflectit | communicatiepartners

Reflectit helpt jouw bedrijf van een onderscheidende positionering naar een succesvolle profilering, met communicatie als belangrijkste succesfactor!

Geef jouw bedrijf

karakter en toon

je unieke zelf,

zodat je je altijd

onderscheidt.

positioneren

Geef jouw bedrijf karakter en wees je unieke zelf, zodat je je altijd onderscheidt.

Bepaal met jouw positionering wie je bent

Stap 1 om meer (wens)klanten te krijgen

Vaak voel je dat het niet werkt. Je bent nu 2 a 3 jaar bezig en er moet iets veranderen, maar wat? Er zit meer in jouw bedrijf, je ziet dat mensen niet geraakt worden door je pitch en je weet niet wat jou uniek maakt. Je blijft je klant van alles aanbieden, want anders ben je hem kwijt. Denk je. Hoogste tijd om naar jouw positionering te kijken!

5 Onderdelen voor een goede positionering

Waarom moet iemand bij jou zijn en niet bij een ander bedrijf? Als jij het niet laat zien, is dat voor jouw doelgroep onduidelijk en kan je potentiële klant je niet vinden.

Als je zichtbaar wilt worden, zijn de volgende vragen belangrijk: wie ben ik en voor wie wil ik het verschil maken? Uit je antwoorden volgt een goede positionering vanzelf. Daarbij horen de keuzes voor:

1. Een uniek bedrijfskarakter
Waarom doe je wat je doet, wat zijn je kernwaarden, visie en missie?

2. Een heldere focus
Op wie en wat wil je je richten? Wie is je doelgroep, wat is je klantprofiel en waarmee kun jij het verschil maken voor je klant?

3. Een eigen gezicht
Heb je een goede bedrijfsnaam met een krachtige pay-off, een eigen huisstijl en een herkenbare (consequente!) uitstraling?

4. Een duidelijk verhaal
Welk probleem los jij op voor je klant? Sluit jouw communicatie bij hem aan?

5. De juiste kwaliteiten
Wat doe je zelf in het bedrijf en wat kun je beter anderen laten doen? Oftewel: met welke mensen vorm jij een sterk team?

Ons verhaal duidelijk maken aan klanten bleek niet zo simpel

Als prefabspecialist hadden we een heel helder beeld over wat we klanten kunnen bieden en wat onze werkwijze is. Het bleek echter al snel dat dat idee in ons hoofd helder was, maar het op de juiste manier verwoorden en duidelijk maken aan klanten bleek helaas niet zo simpel. Na een eerste gesprek met Sonja wilden we dat we dit traject al veel eerder gedaan hadden.

Eduard en Suzan Reuvers | Dakopbouw Totaal | Aanbouw Totaal | Prefab Totaal

Kies en klanten kiezen jou

Een goede positionering maakt meteen duidelijk of jij potentiële klanten biedt wat ze zoeken. Je zorgt ervoor dat ze ook weten waarom ze juist bij jou moeten zijn.

Kies je niet? Dan kiest de klant niet voor jou. Want “Wie alles wil zijn voor iedereen eindigt als niets voor niemand.” (Kaj Morel)

Daarnaast helpt je positionering jou bij het invullen van je communicatie. Je maakt een blauwdruk voor je bedrijf, waardoor je de juiste communicatiemiddelen kiest in stap 2: professionaliseren. Het is de basis om alles wat je vertelt te laten kloppen met elkaar en te laten zien wat het unieke karakter is van jouw bedrijf.

Communicatiepartner nodig?

De vragen voor een goede positionering lijken eenvoudig, maar veel ondernemers kunnen er geen antwoord op geven. Met als gevolg dat ze niet zichtbaar zijn voor hun (wens)klanten.

Wat levert een heldere

positionering je op?

  • Je krijgt een heldere focus
  • Je hebt een duidelijk verhaal
  • Je onderscheidt je van anderen
  • Je versterkt je aanbod
  • Je legt de basis voor je communicatie

Meer weten? Bel 0165 39 19 01 of mail naar contact@reflectit.nl.

Hoe is dat voor jou? Vind jij het ook lastig om te kiezen?Dan helpen we je  graag stap voor stap bij de keuze van jouw unieke positie.

workshop blauwdruk - Reflectit

Workshop Blauwdruk

Geef jouw bedrijf karakter en creëer een unieke blauwdruk 

In een kleine groep ga je aan de slag met je unieke positionering. Hoe ziet je wensklant eruit en wat maakt jouw bedrijf uniek?

Aan het einde van de dag heb jij die unieke blauwdruk in beeld, zodat je alle communicatie in kunt vullen voor jouw bedrijf.

workshop aanbod - Reflectit

Workshop Aanbod

Bepaal jouw (vervolg)aanbod voor meer wensklanten

Vaak help je klanten maar een keer en ben je ze daarna weer kwijt. Hoe zorg je ervoor dat klanten terugkomen?

In deze workshop creëer je een systeem met een aanbod en vervolgaanbod, zodat je klant bij jou blijft komen.

vipdag aanbod - Reflectit

Viptraject Positioneren

Neem jouw positionering onder de loep en zet alles op scherp

Is je bedrijf gegroeid en moet je positionering aangescherpt worden? Of krijg je jouw positionering niet helder?

Samen nemen we jouw huidige positionering onder de loep, scherpen we dingen aan en zetten we de puntjes op de i.

Presentatie Sonja Schaap

Introductieworkshop

Twijfel je of een heldere positionering ook voor jouw bedrijf werkt? Kom dan naar de introductieworkshop. Voor slechts €25,- worden de valkuilen inzichtelijk, krijg je concrete handvatten en een duidelijke structuur. Hierna weet je of jouw communicatie klopt en hoe je (nog) beter zichtbaar wordt.